Subject: Kaldaääre kinnistu juurdepääsust
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Fri, 1 Mar 2024 12:00:24 +0200

Tere,

Palun teha siin sellele tööülesandele järg, oleme eelmisel aastal vastanud
siin infovahetuse korras.

Vastavalt maaomanikuga vestlusele soovitakse nüüd ametlikku ostust.

Väljastame keelduva kirja siia.

Parimat,

Herkki rõõm

From: Herkki Rõõm
Sent: Thursday, September 21, 2023 3:01 PM
To: [email-masked]' <[email-masked]>
Subject: Kaldaääre kinnistu juurdepääsust

Tere,

Olete pöördunud Transpordiameti poole sooviga rajada riigiteelt nr 13111
mahasõit Kaldaääre (tunnus 22401:004:0809 / 100% matulundusmaa)
kinnistule.

Uute mahasõitude määramisel tuleb lähtuda majandus- ja taristuministri
05.08.2015 määruse nr 106 „Tee projekteerimise normid“ lisale „Maanteede

projekteerimisnormid“ (edaspidi Normid) ja Transpordiameti poolse
juhendmaterjali „Juhis ristmike vahekauguse ja nähtavusala määramine“
(edaspidi

Juhend) nõuetest.

Kaldaääre kinnistuga (tunnus 22401:004:0809) piirnevas riigitee nr 13111
Kauksi – Vasknarva lõigus paikneb olemasolev avatud taskuga bussipeatus
(Kuru

bussipeatus, tee paremal küljel). Uue mahasõidu saab riigiteelt rajada
peale bussitasku elemente, so peale bussipeatusest väljuva kiiluosa lõppu.
Uue mahasõidu

rajamiseks esimene sobiv asukoht paikneb alles Hane (tunnus
22401:004:0808) kinnistul.

Transpordiamet on väljastanud Hane kinnistu omaniku taotluse alusel
riigiteele nr 13111 km 3,32 mahasõidu rajamiseks ristumiskoha
projekteerimise ja ehitamise nõuded (26.06.2023).

Vastavalt meie nõuetele on koostatud riigitee ristumiskoha põhiprojekt,
mille me oleme kooskõlastanud (24.07.2023) ning sõlminud Hane kinnistu
omanikuga riigitee ristumiskoha ehitamise lepingu.

Hane kinnistu ristumiskoht riigiteel paikneb kohe peale bussitasku
kiiluosa lõppu.

Kaldaääre kinnistule näeme juurdepääsu tagamiseks kaks lahenduse varianti:

*	täna olemasoleva juurdepääsu lahenduse säilimine, läbi Kuru
kinnistu (tunnus 22401:004:0085).

Meile teadaolevalt ei ole Kuru kinnistu omanik olnud siiani vastu täna
toimivale liikluskorraldusele.

*	Juurdepääsu tagamine läbi Hane kinnistu, projekteeritud mahasõidu
kaudu. Hane kinnistu ristumiskoht paikneb suhteliselt Kaldaääre kinnistu
piiri läheduses.

Kuna Hane kinnistu on siiani juurdepääsu saamiseks  kasutanud Kaldaääre
kinnistut (läbides seda ristipidi), siis edaspidi võiks olla naabrite
vahel kokkulepe, et

juurdepääs toimub kahele kinnistule riigiteelt nr 13111 ühise mahasõidu
kaudu, mis paikneb Hane kinnistul.

Mõlemal eelpool nimetatud juurdepääsu lahenduse juures on vajalik
kinnistute omanike nõusolek ning sõlmida lisaks suulisele kokkuleppele
kindlasti ka juurdepääsu tagamiseks

teeservituut (notariaalne kokkulepe).

Kokkuvõttes saame öelda:

*	uue ristumiskoha rajamine riigiteele nr 13111 Kaldaääre kinnistule
on Normidega vastuolus, mistõttu antud asukohas mahasõidu rajamist me
lubada ei saa.
*	juurdepääs Kaldaääre kinnistule tuleb tagada naaberkinnistute
mahasõitude kaudu.

Juhul kui Teid käesolevas vastuskirjas toodud selgitused ja põhjendused ei
rahulda ning soovite meie seisukohtasid seadusest tuleneval viisil
vaidlustada, siis palume kinnistu omanikul esitada vastav teavitus

ning me väljastame otsuse haldusaktina, mille kohta on võimalik esitada
vaie Transpordiametile haldusmenetluse seaduses või kaebus Tallinna
Halduskohtule halduskohtu-menetluse seadustikus sätestatud

korras 30 päeva jooksul peale keelduva resolutsiooni  väljastamist.

Käesolev vastuskiri ei ole haldusakt s.t. et mõlemale kirja osapoolele ei
teki õigusi ega kohustusi.

Kui Teil on täiendavaid küsimusi esitatud vastuskirja osas, siis olen
valmis põhjendusi selgitama. Küsimuste korral palun pöörduda e-posti
aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet